Connect with us

Viral

“Terima kasih Maduku Datin Seri..” Ramai Kagum Lihat Kehidupan Bermadu Zarina Zainuddin

Published

on

Kita sering dided4hkan dengan kehidupan bermadu yang banyak cab4ran dan dug4an. Boleh dikatakan banyak yang pahit dari manisnya hidup bermadu di paparkan di dalam media.

Tetapi hakikatnya banyak sisi lain yang indah apabila hidup bermadu. Ada beberapa selebriti yang hidup bermadu dan membuktikan bahawa ia tidaklah setervk yang disangka.

Antaranya seperti Ashraf Muslim, Salih Yaakob, Rahim Sepahtu dan juga Zarina Zainuddin yang merupakan isteri kedua kepada Datuk Seri Raihan Wan Jaafar. Pasangan ini berkahwin pada tahun 1993 dan perkahwinan mereka direstui oleh isteri pertama iaitu Datin Seri Hashimah.

Zarina Zainuddin mengucapkan terima kasih pada madunya Datin Seri Noorhasimah kerana menghadiahkan set gelang tangan berlian yang mewah kepadanya sebagai hadiah lahir lahir.

2 Tahun Simpan Hadiah Pemberian Madu
Menerusi muat naik Zarina di Instagram nya, pelakon ini mendedahkan sebenarnya hadiah tersebut diterimanya pada dua tahun lalu sebagai hadiah hari kelahiran. Disebabkan rasa sayang nak potong dan memakai gelang mewah tersebut, pelakon ini membuat keputusan untuk menyimpannya.

Advertisement

Namun setelah dinasihati suaminya Datuk Seri Abdul Raihan Wan Jaafar, akhirnya Zarina membuat keputusan untuk memotong set gelang tersebut dan baki selebihnya dijadikan cincin.

Diawal usia perkahwinan, Zarina pernah berkongsi bahawa suaminya hanya simpati akan nasibnya dan lebih mementingkan isteri pertama.

“Selepas tiga bulan berkahwin, suami saya berkata pada saya; abang kahwin dengan Ina (panggilan Zarina) sebab abang kesian sahaja, kakaklah segala-galanya dalam hidup abang.

Lepas kahwin baru abang sedar abang lebih perlukan dia,” tulisnya di Instagram. Tambah Zarina lagi, Raihan memberitahu tiada cinta dalam dirinya terhadap Zarina namun dia memintanya bersabar.

 

Advertisement

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zarina Zainuddin (@zarinazainuddin_)

Bagaimanapun pada akhirnya pesanan itu membuahkan hasil dan mereka masih bersama sebagai suami-isteri.

Hasil perkahwinan dengan Raihan, mereka dikurniakan empat cahaya mata iaitu pasangan kembar Muhammad Razil Azrai dan Muhammad Raizal Azrai, 24 , Muhammad Naim Azraidan, 17, dan Muhammad Adam Azrai, 14 tahun.

Advertisement

Walaupun hidup bermadu jelas kita dapat lihat Zarina sangat menghorm4ti isteri pertama.

Jarang sekali dia memuat naik gambar-gambar romantis atau gambar bersama suami di media sosiaI. Mungkin itu salah satu cara beliau menghorm4ti perasaan madunya.

Semalam Zarina memuat naik sekeping foto bersama madunya bersama caption yang menyentuh perasaan.

Beliau menceritakan bagaimana Datin menerima beliau masuk dalam keluarga mereka.

Tidak sekali pun menc4ci dan menghin4 malah membantu Zarina dalam perniagaan. Datin juga menjadi seorang sahabat yang sentiasa berada di sisi dan memberi semangat untuk Zarina.

Advertisement

Insan yang amat saya sanjungi

Yang mengajar saya tentang kehidupan yang selalu menegur salah saya yang membimbing saya ke jalan yang benar.

Lama saya berkongsi hidup dengannya suka duk4 dia tetap ada di sisi sampailah saat kem4tiaan nenek atok saya dia tetap ada tenteramkan keadaan bacakan Yassin ikut saya balik kampung saya yang termanggu dia ada tak banyak bicara dia buat apa yang patut saya serba kekurangan dia tutup kekurangan saya.

Di izinkan saya berkongsi kasih dengannya saya yang tak pandai di ajar saya berniaga saya diberi carum epf saya ada diberi gaji bulan bulan sampailah sekarang saya ada epf ini semua berkat saya bekerja dengannya dulu. Dan sekarang syarikat tu tetap kami teruskan walaupun tak gah di mata orang tapi bagi saya itulah asal saya melabuhkan diri belajar tentang kehidupan.

Saya tak pandai pun tapi saya cekal sebab saya yakin Allah sayang orang yg sabar yang rajin berusaha yang tidak putus asa ..Macamana banyaknya saya sayang suami saya begitu juga banyaknya saya saya padanya.

Advertisement

saya banyak buat salah dalam hidup tapi Allah sayangkan saya diberi saya peluang perbaiki hidup saya. Semuga Ramadhan kali ini dapat menginsafkan kita sesungguhnya takdir Allah itu indah sabar redho syukur nikmat Allah. Hargai yang ada di depan mata bila dah tiada hanya kenangan menggamit rasa.

Perkongsian yang dibuat oleh Zarina mendapat komen dan pelbagai reaksi dari netizen. Rata-rata terharu lihat hubungan antara mereka berdua.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zarina Zainuddin (@zarinazainuddin_)

Advertisement

“Dapat madu yang baik itu rezeki yang tiada nilai tandingnya. Syukur, tak semua orang bermadu menerima nasib yg baik macam Ina.”

“Dia adalah bekas Boss Saya, semoga Datin Seri Hashimah sihat selalu. Boss yang baik. Kirim salam kat Datin, ex staff cito Petroleum Miri.” komen dari Liza662

“MasyaAllah…Subhanallah…Hebat btul dugaa akak lalui..Mudah mudhan dipermudhkn dlm setiap urusn didunia dn akhrt sana..amin.” kata Mss_lyea

“Baiknya dia…surga tempatnya.Jgn sesekali menyingggung perasaan nya. Sayangi lah dia.” Azmi57malaysia

Advertisement

“Alhamdulillah rezeki Allah n dr awal mmg suka tgk cara awak bwk diri bila berkongsi kasih…klu seme mengamalkan cara camtu insya’allah aman hidup…semoga berkekalan sehingga akhir hayat…dah tahniah gak pada teman sejati tu…semoga Allah rahm4ti hidup kalian.” kata Raja_nakliah

.”Alhamdullilah, dapat kawan atau madu yang teramat bait ,hanya Allah swt tempat baIasan untuk orang yang ikhlas, jujur ,bait ,doa doa di permudahkan segala urusan dunia dan Akhir4t untuk mereka semua ,amiin amiin AMIIIN.” komen dari Aziezieto.

Continue Reading
Advertisement

Uncategorised

4tahun ada masaIah Pandai Sarah sorok dari Anak2. Ini pula jadi bila ‘call’ Syamsul

Published

on

By

Syamsul Yusof mengambil langkah berdiam diri dan gagal dihubungi bagi mendapatkan komennya berhubung tindakan isteri pertama, Puteri Sarah Liyana yang memfailkan perceraian, hari ini.

Cubaan Harian Metro menghubungi Syamsul yang kini sibuk menjalani penggambaran filem terbaru arahannya, The Original Gangster tidak berjaya apabila dia tidak menjawab panggilan telefon dan mesej WhatsApp.

Pelakon Puteri Sarah Liyana, 38, menjelaskan masih belum memaklumkan kepada dua anaknya, Syaikhul Islam, 5, dan Summayah, 3, berhubung bakal berpisah dengan bapa mereka, Syamsul Yusof.

Puteri Sarah berkata, dia masih belum memutuskan menjelaskan perkara itu kerana Syaikhul dan Summayah masih kecil serta belum memahami situasi sebenar.

“Anak-anak masih kecil dan rasanya mereka belum memahami apa yang terjadi. “Mereka baik-baik sahaja dan kini, dalam jagaan keluarga dan mentua,” katanya kepada pemberita sejurus selesai memfailkan

Advertisement

perceraian terhadap Syamsul di Kompleks Mahkamah Syariah Kuala Lumpur, di sini, pagi tadi.

Konflik rumah tangga Puteri Sarah dan Syamsul mula diperkatakan sejak empat tahun lalu, tetapi anak Datuk Yusof Haslam itu tidak pernah membuka mulut mengenainya.

Susulan pengakuan Syamsul, topik berkaitan kemelut rumah tangganya dan kehadiran Ira Kazar sebagai isteri kedua hangat diperkatakan sehingga ‘trending’ dalam media sosial.

Puteri Sarah dan Syamsul mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014.

Terdahulu, Puteri Sarah nekad mengambil jalan perpisahan untuk perhubungan mereka selepas sudah berfikir masak-masaknya dalam jangka masa lama sejak empat tahun lalu sehingga akhirnya menutup peluang kedua untuk Syamsul.

Advertisement

Apapun, keputusan untuk berpisah ini semestinya sudah diketahui Syamsul kerana ia terlebih dulu dimuat naik Puteri Sarah di Instagram minggu lalu sebelum memfailkannya di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur, di sini, hari ini.

Terdahulu, Syamsul dalam temubual eksklusif bersama Harian Metro berkata, dia berusaha untuk memperbaiki hubungannya dengan Puteri Sarah dan keluarganya.

Sumber : HMetro

Continue Reading

Viral

Terus berubah wajah, Netlzen Panas wartawan tiba2 tanya soalan Ini dekat Sarah di depan orang ramai

Published

on

By

“Kita mula (berumah tangga) pada 8 Mac (2014), kita habiskan 8 Mac ini.” Itulah antara kata-kata keramat Puteri Sarah Liyana, yang nekad mahu berpisah meskipun telah hampir 9 tahun melayari bahtera rumah tangga bersama suaminya.

Dia turut lega apabila prosiding hari ini berjalan selesai, malah diibaratkan suatu beban besar sudah terlepas daripada bahunya. Anak tak tahu apa-apa… tapi memang dah bincang dengan Datuk & Datin, mereka hormat pilihan Sarah
Terdahulu, pelakon berusia 38 tahun ini akui masih belum maklumkan kepada Syaikhul Islam dan Summayah berhubung mahu berpisah dengan bapa mereka.

Hal ini kerana, umur kedua-dua anaknya itu masih kecil serta belum memahami situasi sebenar. Bagaimanapun, Puteri Sarah sudah bincangkan perkara ini bersama ibu bapa Syamsul dan mereka hormat segala pilihannya.

Orang luar tidak tahu, ada sebab kenapa dia (Datin) jadi begitu…hanya saya, pihak sebelah sana & JAWI saja tahu.

Ditanya mengenai kelantangan Datin Patimah Ismail tegur anaknya di media sosial, Puteri Sarah bagaimanapun mempertahankan perkara itu. Ujarnya secara ringkas, ini kerana terdapat banyak isu dalaman yang berlaku namun tidak didedahkan kepada umum.

Advertisement

Justeru, dia meminta kerjasama semua pihak agar tidak sewenang-wenangnya mengecam tindakan ibu mentuanya. Sejujurnya masih sayang Syamsul? lni respon spontan Puteri Sarah (minit 1:30)
Sepanjang di mahkamah pagi tadi, pelakon drama `Melastik Ke Hatimu’ ini akui fokusnya adalah tanggungjawab terhadap anak-anak.

Namun apabila ditanya masihkah ada lagi perasaan sayang kepada Syamsul, Puteri Sarah dilihat pejamkan matanya buat seketika sebelum menolak secara balk daripada jawab persoalan berikut.

Antara reaksi netizen.

Sumber : kisahdunia

Advertisement
Continue Reading

Viral

lra, Ayah dan Kakak ke penjar4? Baru je pguam sarah bagitahu ada sesuatu terjadi pada lG kakak lra

Published

on

By

Setelah 4 tahun memendam pelbagai perasaan, nampaknya 2023 adalah masa kebangkitan Puteri Sarah Liyana daripada kemelut perkahwinannya. Mana tidaknya, awal-awal lagi aktres ini melakukan persiapan rapi termasuklah mengambil tindakan undang-undang tegas demi kebaikan masa depannya bersama anak-anak.

Cukuplah 9 tahun jadi isteri I Syamsul
Seperti ramai sedia makium, pagi tadi Puteri Sarah sambil ditemani 2 adiknya memfailkan tuntutan berpisah terhadap Syamsul.

la susulan krisis rumah tangganya tidak menemui sebarang jalan damai, di samping enggan bermadu dengan Ira Kazar. Walau apa pun berlaku, dia tidak akan menarik semula hasrat tersebut.

Bahkan ironinya lagi, tarikh sebutan pertama perbicaraan ditetapkan betul-betul pada sehari sebelum ulang tahun perkahwinan mereka yang ke-9.

Mereka sepatutnya tidak boleh dekati Syamsul…tapi berkahwin di luar negara pula
Selepas tindakan pertama itu, ia bakal disusuli dengan prosiding hlna mahkamah terhadap Ira Kazar, bapa serta seorang kakak kandungnya.

Advertisement

 

Menurut peguam syarie Datuk Akberdin Abdul Kader, 3 beranak itu didakwa secara jelas dan terang tidak mematuhi perintah injuksi yang dikeluarkan mahkamah tahun lepas.

Advertisement

la termasuklah pernikahan Ira Kazar bersama Syamsul di Thailand baru-baru ini. Tambah beliau lagi, mereka boleh dikenakan jumlah denda serta tempoh penjara tertentu jika didapati bersalah.

Tabahlah bila 1 family kena…ini contoh wanita berilmu, yang tahu nak buat apa sekiranya diuji
Meninjau ke ruangan, rata-rata netizen mendoakan agar Puteri Sarah selaki pihak yang teraniaya mendapat keadilan sewajarnya.

Dalam waktu yang sama, mereka turut mengambil iktibar terhadap setiap tindakan yang diambil oleh selebriti berkenaan terhadap pengganggu rumah tangga.

Terdapat juga komen dari netizen yang memaklumkan akuan lG kakak kepada lra kazar iaitu yasmin kazar yang semalam tular kini di tidak aktif.

Terdahulu pada semalam, Beberapa ciapan dari akaun Twitter milik kakak kepada isteri kedua pengarah Syamsul Yusof, Ira Kazar iaitu Yasmin Kaza didakwa menyindir Puteri Sarah dan keluarga Datuk Yusof Haslam.

Advertisement

Menerusi satu ciapan, kakak Ira itu didakwa mempersoalkan tindakan Puteri Sarah yang kerap memuatnaik hantaran di Instagram.

“Rosaklah perempuan perempuan yang suka ‘viral’ sana sini acah acah tersakiti dicurangi. Semua nak kongsi pada masyarakat lepas tu lalu di Timeline aku. Bodoh menyampah aku tengok. Engkau orang tak ada Tuhan ke?” ciapnya.

Selain itu, wanita itu turut menyifatkan tindakan Puteri Sarah adalah lucu.

“‘Kinda funny’ bila kau tak suka ‘fake account’ ganggu tapi tak sekat. ‘Kinda hilarious’ bila kau siap ‘pinned’ fitnah dari ‘fake account’. ‘You are damn funny, girl’. Oh and fake too,” tulisnya.

Tindakan kakak Ira itu mula mendapat perhatian dan mula diperkatakan dalam kalangan warganet menerusi komen yang ditinggalkan di Instagram Puteri Sarah.

Advertisement

“Tengok IG akak dia Yasmin Kaza, ‘if not mistaken’ asyik nak menangkan adik dia ja. Pelik kalau aku jadi kakak, adik buat perangai memang takkan mengaku adik buang jauh-jauh terus,” komen seorang pengguna.

Sumber : HM

Continue Reading

hi

Most Popular

Copyright © 2017-2018 ArenaBolaSepak.MY