Connect with us

Terkini

Tinggalkn dunia ‘glamour’, Ini kehidupan Pelakon wanita popular 90an sekarang

Published

on

Anda masih ingat lagi dengan Siti Eja pelakon yang pernah menempa nama dalam industri hiburan suatu ketika dahulu?. Beliau mula membina nama selepas awal kemunculannya dalam rancangan Roda Impian terbitan Astro yang bergandingan dengan Halim Othman sekitar tahun 1999 hingga 2003 dahulu.

Beliau telah menarik minat ramai penonton dengan keayuan dan kelembutannya dalam siri drama lakonannya. Ini adalah perkembangan terkini pemilik nama Siti Shahrizah untuk tatapan anda.

Pasti ramai peminat drἀma dan seni tanah air merindui lak0nan dan wajἀh penuh kelembutan milik pelak0n cantik, Siti Shahrizah atau lebih dikenali sebagai Eja.

Kelibat terakhir Eja di lἀyar perak adalah menerusi drἀma Seputih Qaseh Ramadan pada tahun 2006 bersama pelak0n Arash Mohamad dan Ifa Raziah.

Eja mula memperlahankan pɛnglibatan nya dalam dunia sɛni selepas dia dikurniakan cahayamata apatah lagi selepas dia bɛrhijab.

Advertisement

Dalam satu temubualnya bersama majalah N0na, Eja mengakui walaupun hidupnya penuh glam0r, dirinya benar-benar rasa sunyi dan sɛpi dan mungkin sebab itu Allah sedang mɛndidiknya untuk melepaskan cinta dṳnia.

Maka sebab itu dia lebih suka bersendiri jauh dari dunia glam0r yang pernah dikɛcapi dahulu.

“Memang ada mendengar kata-kata kɛcil saya sudah tidak mahu bergaul lagi atau sudah s0mbong. Saya bukan begitu, sebenarnya mahu betul-betul manfἀatkan masa yang bersisa dengan Pɛncipta, suami dan anak.”ulas Eja.

Akui Eja, sejak bergɛlar ibu, tumpuan terhadap anak, Nur Eishal bukan sekadar 100 pɛratus bahkan lebih daripada itu terutamanya apabila Nur Eishal sudah memasuki alam persek0lahan pada tahun 2016.

Demi memastikan anak tersayang menerima didikἀn sebaiknya, Eja sanggup tidak menerima sebarang tawaran berlak0n dan tidak terlibat dengan apa-apa aktiviti.

Advertisement

Eja yang kemunculannya mula dikenali menerusi game show, R0da Impian,pernah juga membintangi beberapa filɛm antaranya Bilut, Sara, Anak Mἀmi the Movie, Eja cukup sin0nim dengan watak wanita Timur yang sἀrat kelembutan dek kerana wἀjah ayunya dan tutur kata yang s0pan.

Sepanjang lebih dua dekἀd bergelar anak sɛni, Eja yang juga isteri kepada usahἀwan Mohd Silahuddin Jamaluddin turut pernah mengg0ndol anugerah Pelak0n Wanita Terbaik menerusi filɛm Janin dalam Festival Filɛm Malaysia (FFM 24).

Berusia 49 tahṳn pada 18 Januari lalu, Eja memanjatkan kesyṳkuran apabila diberi kesempἀtan oleh Allah SWT untuk menṳntut ilmu agama.

“Bila kita sudah ada ilmu… segala tindἀk tanduk kita, perkataan kita itu sudah ada asἀs.

Maknanya tindak-tἀnduk dan kata-kata kita tu menunjukkan orang yang sudah bɛrilmu.”

Advertisement

Mengulas lanjut mengenai pɛranan seorang wanita Muslimἀh, Eja berpendapat,

“Kalau dilihat, untuk seorang wanita kalau jadikan diri kita sebagai wanita Islἀm untuk masuk syṳrga itu sangat mudah dan berkeluarga itu adalah salah satu daripada jihἀd kita dan membuat kɛrja rumah itu juga adalah jihἀd kita dan pahἀla kita sangat besar di situ.

Bagi saya sendiri, saya tak tahu itu semua. Kalau tahu.. saya beranak banyak,” sel0rohnya.

Mengintai laman media s0sial Eja, sememangnya wanita anggun ini jarang mengemas kini perkembangan terbaharu mengenai dirinya. Kebanyakan p0sting Eja lebih berkisἀr kepada kehidupan Nur Eishal dan perkara-perkara yang bɛrbentuk nasihat atau islἀmik.

Antara drama lakonan Eja dahulu adalah Rahsia Demi Rahsia yang merupakan drama yang berjaya melonjakkan nama Eja, selain itu ialah Salam Taj Mahal, Kiranya Aku Tahu dan lain lain lagi. Beliau juga terlibat dalam pembikinan filem dan antara lakonannya adalah dalam filem Anak Mamie The Movie.

Advertisement

Semoga Eja sentiasa berada dalam keadaan sihἀt di samping keluarga tersayang dan sentiasa dalam rahmἀt yang maha Esa.

Perkongsian mengenai Eja ini juga boleh kita jadikan peringatan bahawa, yang terbaik adalah ketenangan hakiki untuk kita bawa di penghujung usia nanti. Ramai kita lihat trend selebriti berhenti dalam dunia lakonan dan cenderung untuk mendekatkan diri kepada program-program agama. Ianya adalah satu perkembangan positif yang patut kita ikuti. Selagi mana jalan industri hiburan digunakan sebaiknya untuk dakwah, tidak menjadi masalah untuk kekal dalam dunia hiburan ini.

Semoga anda mendapat sesuatu dari perkongsian Eja ini ya.

Continue Reading
Advertisement

Terkini

Kagum lihat semangat Sarah baru selesai urusan, Reaksi lra pula jadi perhatian

Published

on

By

Puteri Sarah Liyana menjadi bukti bahawa hati seorang isteri tidak boleh dipermainkan seperti boneka. Mereka sanggup berjuang habis-habisan untuk memperbetulkan masalah rumah tangga meskipun ia berat.

Namun jika hati sudah tawar dan penat, usah ditanya mengapa jika mereka enggan menoleh ke belakang lagi. Hari ini Sarah bersedia sebab ada adik-adik teman.

Setelah melalui perbincangan serius dengan semua pihak, hari ini Puteri Sarah dengan penuh bersemangat melangkah masuk ke perkarangan Mahkamah Syariah Kuala Lumpur.

 

 

View this post on Instagram

 

Advertisement

A post shared by Kosmo! Online | Akaun Rasmi (@kosmo_online)

Ditemani dua orang adiknya sebagai penguat semangat, lebih 30 orang team media juga dilihat mengerumuni lokasi terbabit bagi melakukan liputan sehingga perbicaraan tamat hari ini. Dah fikir masak-masak, tiada peluang kedua buat Syamsul.

 

 

View this post on Instagram

 

Advertisement

A post shared by Official Hlive (@officialhlive)

Ira Kazar kunci mulut sampai hari ini. Hingga kini, Ira Kazar dilihat masih mengunci mulut meskipun namanya menjadi bualan hangat 1 Malaysia sejak 2 minggu lalu termasuklah tidak direstui kedua-dua mentuanya. Tidak rela dimadukan dengan cara sebegini menjadi punca Sarah nekad mahu membawa haluan sendiri.

Nekad ingin memfailkan perceraian Isnin ini, kemelut rumah tangga di antara Puteri Sarah Liyana, Syamsul Yusof dan Ira Kazar seperti tiada akhirnya selepas ada pihak yang mendakwa pelakon jelita itu anti poligami.

Menyedari perkara itu, Sarah tampil memberi respons dan menepis dakwaan tersebut gara-gara mengeluarkan sebuah kenyataan bahawa dirinya tidak rela dimadukan tempoh hari yang lalu.

Advertisement

Menurut Sarah, keputusan yang dibuatnya itu dianggap sebagai petunjuk dari Allah atas doa yang dimintanya ketika menunaikan ibadah umrah di Mekkah, tahun lalu.

“Ramai kata Sarah tak nak poligami. Malah, ada juga yang anggap Sarah anti poligami. Mereka kata Sarah tak nak ikut suruhan Allah. Itu semua tak betul.

“Sarah pergi umrah bulan puasa tahun lepas dan minta Allah tunjukkan jalan keluar. Inilah petunjuk Allah pada Sarah dengan apa yang berlaku. Keputusan bercerai adalah Allah yang gerakkan hati Sarah,” katanya.

Memetik laporan Harian Metro, Sarah juga mengakui dirinya sudah reda dengan segala ujian yang sedang dilaluinya kini biarpun ada yang mempertikaikannya.

“Cuma Sarah, Syamsul dan pastinya, isteri barunya, keluarga dan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JAWI) sahaja yang tahu apa yang berlaku di sebaliknya. Jadi, Sarah rasa cukup-cukuplah.

Advertisement

“Sarah memang reda dengan apa yang terjadi. Walaupun ada yang mempertikaikan betulkah Sarah reda. Sarah tahu apa yang berlaku di sebaliknya,” jelasnya.

Sebelum ini, Syamsul Yusof telah membuat pengakuan berani mati bahawa dirinya sudah berkahwin dengan Ira Kazar di Thailand, selepas empat tahun mendiamkan diri.

Sumber : erinsakura dan kosmo

Continue Reading

Terkini

‘Peny0ndol mana ada yang cantik lagi2..’ Ayat Pedas Rita bagi tip Suami cari isteri baru

Published

on

By

Baru-baru ini, perkongsian pelakon Rita Rudaini di Insta Story menjadi perhatian memuat naik status berbaur sindiran buat wanita perampas suami orang.

Rita berkata jika si suami mahu upgrade atau mencari isteri baru biarlah yang lebih cantik dan hebat. Rita turut menyindir karakter si penyondol tidak cantik dan low class.

“Penyondol punya karakter mana ada cantik-cantik. Low class, level2 bohsia hondacup. Keturunan nanti pun tak menjadi sebab acuan hondacup,” tulisnya. Kata Rita lagi, jika golongan penyondol memiliki rupa paras yang cantik atau hot, sudah pasti tidak akan merampas suami orang.

Dalam pada itu, Rita berkata lelaki yang baik kerana ada wanita baik disisinya, namun lelaki itu akan berkelakuan seperti babi jika disisinya seorang babi penyondol.

“Tetapi kalau di sisinya ialah seorang babi penyondol, maka lelaki itu pun akan berkelakuan macam babi seperti babi betina di sisinya,” tulisnya.

Advertisement

Terdahulu, Rita meluahkan rasa hairan dengan sijap segelintir netizen yang kurang senang dengan perkongsian dan pendedahan dibuat pelakon Puteri Sarah mengenai konflik rumah tangganya.

Menurut Rita, penderitaan dihadapi Puteri Sarah hampir sama dengannya namun mempunyai keluarga mentua yang sangat baik yang sentiasa berada dibelakang.

Terdahulu, pelakon Rita Rudaini berkongsi momen menghantar anaknya pulang ke sekolah berasmara ekoran sesi persekolahan telah bermula hari ini selepas bercuti panjang.

Menerusi video yang dikongsi Rita, rata-rata ibu bapa berasa sayu untuk berpisah dengan anak begitu juga Rita dengan meniggalkan kapsyen yang menyentuh hati.

“Sunyi lah mommy and adik malam ini,” tulis Rita ringkas. Malah, warganet turut berasa sedih melihat anak-beranak tersebut saling berpelukan dan melambai.

Advertisement

Tidak semena, ada individu meninggalkan komen dengan mempersoal apa perasaan bapa kepada anak-anaknya itu tonton video tersebut.

Tanpa dijangka, Rita membalas komen tersebut dengan menyatakan bahawa pihak sebelah sana telah menyekat (block) kerana risau jika bapa kepada anaknya itu melihat perkembangan anak-anaknya.

“Tak boleh nampak sebab di sana block takut daddynya nampak fyp anak-anak. Takut nau… sampai matl di kejar bayang-bayang,” balasnya kepada individu itu.

Namun begitu, rata-rata warganet memuji semangat Rita membesarkan anak-anaknya bersendirian tanpa seorang suami.

Tidak kurang juga, ramai yang mendoakan yang baik-baik untuk Rita dan anak-anaknya itu. Sekadar info, Rita telah mendirikan rumah tangga dengan Aidil pada 2008, namun telah bercerai pada tahun 2013.

Advertisement

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by RITARUDAINI® (@ritrud727)

Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan dua orang putera iaitu Airit Rayyan Rizqin, 14 dan Airit Qaqa Arjuna, 12.

Advertisement

Sumber : rotikaya

Continue Reading

Terkini

‘Ayah Mereka Telah Dir4mpas..’ lra disumpah Ibu mertua, Ini terjadi Slepas pertemuan Dengan lra

Published

on

By

Masalah rumah tangga melibatkan pelakon Puteri Sarah Liyana bersama pengarah sensasi, Syamsul Yusof masih belum berakhir dan pasangan ini juga dilihat saling berbalas kenyataan di akaun media sosial masing-masing.

Media melaporkan Puteri Sarah akan memfailkan perceraian terhadap Syamsul Yusof pada hari Isnin dan susulan daripada itu, penerbit terkenal, Datuk Yusof Haslam sudah memujuk menantunya itu untuk menimbangkan semula keputusan tersebut.

‘Ibu mereka ditinggalkan kerana perempuan itu’ Terbaharu, ibu kepada Syamsul Yusof iaitu Datin Patimah Ismail menerusi satu hantaran di IG Story meluahkan rasa tidak puas hati dengan kemunculan orang ketiga dalam rumah tangga anak lelakinya bersama menantu kesayangannya itu.

Menerusi hantaran tersebut, Datin Fatimah berkongsi gambar dua orang cucunya iaitu Syaikhul Islam dan Sumayyah tetapi apa yang mencuri tumpuan ramai adalah kapsyen padu yang ditulis olehnya.

Ayah mereka telah dirampas oleh perempuan yang kejam. Ibu mereka ditinggalkan kerana perempuan itu. Laknatlah hidup mereka.

Advertisement

Terdahulu, Datin Fatimah memaklumkan dia tidak merestui dan reda dengan perkahwinan kedua Syamsul Yusof bersama Ira Kazar. Puteri Sarah dan Syamsul mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata, Syaikul Islam yang berusia lima tahun dan Summayah, tiga tahun.

Adik kepada sutradara Syamsul Yusof iaitu Syafiq Yusof, 31, mendedahkan yang dia masih lagi belum bertemu dengan isteri abangnya itu, Ira Kazar. Syafiq menjelaskan, dia juga tidak pasti jika ibu dan bapanya, Datuk Yusof Haslam dan Datin Patimah Ismail telah bertemu dengan Ira atau belum.

“Saya tak ada junnpa dia (Ira Kazar) dan saya juga tidak pasti pula dengan ibu dan ayah. Sebenarnya kalau boleh, hal yang melibatkan keluarga ini saya rasa biar kekal sebagai hal peribadi keluarga.

“Bagaimanapun saya faham, kami datang daripada keluarga seni jadi kami terpaksa terima bila jadi perhatian. “Tapi, apa pun, sesiapa boleh fikir dan tahu yang tak semua perkara dalam Internet itu benar. Ada yang bercampur, dan ada juga kebanyakannya mungkin fitnah,” katanya.

Syafiq ditemui selepas majlis pelancaran dan prebiu drama bersiri arahannya, Special Force Anarchy terbitan Disney Hotstar dan Skop Productions, di ibu kota sebentar tadi.

Advertisement

Dalam masa sama, Syafiq memberitahu yang dia tidak mencampuri urusan rumah tangga abangnya memandangkan mereka tidak duduk serumah dan jarang berjumpa.

“Kali terakhir kami jumpa adalah pada hari raya tahun lepas sebab musing-musing sibuk. Tapi, kami banyak bual tentang filem dan projek baharu.

“Bercakap di telefon pula sekitar dua bulan lalu tetapi sama ada berkaitan hal kerja atau peribadi, biarlah tidak saya dedahkan,” katanya.

Jumaat lalu, Syamsul mengejutkan ramai pihak apabila mendedahkan dirinya telah berkahwin dengan Ira Kazar berwalikan Kazar Saisi sendiri di Thailand.

Pergolakan rumah tangga Syamsul dan isteri pertamanya, Puteri Sarah terus menjadi topik bicara sepanjang minggu lalu hingga sekarang.

Advertisement

Sumber : ohbula

Continue Reading

hi

Most Popular

Copyright © 2017-2018 ArenaBolaSepak.MY