Connect with us

Viral

“Timun Pot0ng Tk Sama” Shiela Rusly Kena Sindlr Tervk,Akhirnya Ramai Puas Baca Komen

Published

on

Tidak asing lagi, pelakon, pengacara dan penerbit Malaysia , Sheila Rusly telah memuat naik satu video di laman sosial tiktok milikknya @sheilarusly. Perkongsiaanya tersebut telah mencurl perhatian warganet sehinggakan ramai yang memberi komen-komen yang berunsurkan sindiran terhadapnya.

“Alhamdulillah Dijemput Lagi”. Berdasarkan video yang dikongsi oleh Sheila, terlihat dia sedang menyediakan hidangan nasi lemak untuk dihidangkan buat tetamunya. Apa yang lebih menarik, dia menulis kapsyen di video tersebut dengan mengatakan dia dijemput lagi untuk ke tanah suci Mekah untuk beribadah.

Alhamdulillah dijemput lagi.- Tulisnya
“Semoga Selamat Pergi Dan Balik”
Penuh diruangan komen posting tersebut dengan ucapan tahniah atas rezeki yang dikurniakan buat Sheila sekeluarga. Warganet turut menitipkan doa buat mereka agar dipermudahkan segala urusan untuk menunaikan umrah dan selamat pergi dan pulang.

 

 

View this post on Instagram

 

Advertisement

A post shared by Sheila Rusly (@sheilarusly_jspictures)

Syukur Alhamdulillah. Semoga di permudahkan urusan kak sheila dan suami kesana Insyallah aamiin .

semoga kami suami isteri dijemput menjadi tetamu Allah juga ketika kesihatan masih baik. Terpanggil Lagi Ke Rumah Allah Ya Sis.. Alhamdulillah.. Semoga Urusan Sis Dan Suami Di Tanah Suci Nanti Dipermudahkan Oleh Allah.. Aamiin..

Warganet Sindir Sheila Rusly. Murai My tertarik dengan komen-komen yang berunsurkan sindiran yang ditujukan kepada Sheila Rusly. Sindiran yang diberikan itu tersebut seolah-olah tidak menghormati berita gembira yang dikongsikan oleh Shiela dalam video tersebut.

Advertisement

“Timun potong tak sama size kenapa sis?”
“timun potong tak sama”
“sis….telur kuning tu kannnn warna dia tak sama lah..”

Sekadar info, Sheila dan suami Azman “Jinggo” Yahya berkahwin pada 1995 dan dikurniakan dua anak lelaki–Uzair Haqimy dan Luth Mikhail. Anak sulungnya, Uzair Haqimy berkahwin dengan pelakon, Elisya Sandha.

Sumber : Murai

Continue Reading
Advertisement

Uncategorised

4tahun ada masaIah Pandai Sarah sorok dari Anak2. Ini pula jadi bila ‘call’ Syamsul

Published

on

By

Syamsul Yusof mengambil langkah berdiam diri dan gagal dihubungi bagi mendapatkan komennya berhubung tindakan isteri pertama, Puteri Sarah Liyana yang memfailkan perceraian, hari ini.

Cubaan Harian Metro menghubungi Syamsul yang kini sibuk menjalani penggambaran filem terbaru arahannya, The Original Gangster tidak berjaya apabila dia tidak menjawab panggilan telefon dan mesej WhatsApp.

Pelakon Puteri Sarah Liyana, 38, menjelaskan masih belum memaklumkan kepada dua anaknya, Syaikhul Islam, 5, dan Summayah, 3, berhubung bakal berpisah dengan bapa mereka, Syamsul Yusof.

Puteri Sarah berkata, dia masih belum memutuskan menjelaskan perkara itu kerana Syaikhul dan Summayah masih kecil serta belum memahami situasi sebenar.

“Anak-anak masih kecil dan rasanya mereka belum memahami apa yang terjadi. “Mereka baik-baik sahaja dan kini, dalam jagaan keluarga dan mentua,” katanya kepada pemberita sejurus selesai memfailkan

Advertisement

perceraian terhadap Syamsul di Kompleks Mahkamah Syariah Kuala Lumpur, di sini, pagi tadi.

Konflik rumah tangga Puteri Sarah dan Syamsul mula diperkatakan sejak empat tahun lalu, tetapi anak Datuk Yusof Haslam itu tidak pernah membuka mulut mengenainya.

Susulan pengakuan Syamsul, topik berkaitan kemelut rumah tangganya dan kehadiran Ira Kazar sebagai isteri kedua hangat diperkatakan sehingga ‘trending’ dalam media sosial.

Puteri Sarah dan Syamsul mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014.

Terdahulu, Puteri Sarah nekad mengambil jalan perpisahan untuk perhubungan mereka selepas sudah berfikir masak-masaknya dalam jangka masa lama sejak empat tahun lalu sehingga akhirnya menutup peluang kedua untuk Syamsul.

Advertisement

Apapun, keputusan untuk berpisah ini semestinya sudah diketahui Syamsul kerana ia terlebih dulu dimuat naik Puteri Sarah di Instagram minggu lalu sebelum memfailkannya di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur, di sini, hari ini.

Terdahulu, Syamsul dalam temubual eksklusif bersama Harian Metro berkata, dia berusaha untuk memperbaiki hubungannya dengan Puteri Sarah dan keluarganya.

Sumber : HMetro

Continue Reading

Viral

Terus berubah wajah, Netlzen Panas wartawan tiba2 tanya soalan Ini dekat Sarah di depan orang ramai

Published

on

By

“Kita mula (berumah tangga) pada 8 Mac (2014), kita habiskan 8 Mac ini.” Itulah antara kata-kata keramat Puteri Sarah Liyana, yang nekad mahu berpisah meskipun telah hampir 9 tahun melayari bahtera rumah tangga bersama suaminya.

Dia turut lega apabila prosiding hari ini berjalan selesai, malah diibaratkan suatu beban besar sudah terlepas daripada bahunya. Anak tak tahu apa-apa… tapi memang dah bincang dengan Datuk & Datin, mereka hormat pilihan Sarah
Terdahulu, pelakon berusia 38 tahun ini akui masih belum maklumkan kepada Syaikhul Islam dan Summayah berhubung mahu berpisah dengan bapa mereka.

Hal ini kerana, umur kedua-dua anaknya itu masih kecil serta belum memahami situasi sebenar. Bagaimanapun, Puteri Sarah sudah bincangkan perkara ini bersama ibu bapa Syamsul dan mereka hormat segala pilihannya.

Orang luar tidak tahu, ada sebab kenapa dia (Datin) jadi begitu…hanya saya, pihak sebelah sana & JAWI saja tahu.

Ditanya mengenai kelantangan Datin Patimah Ismail tegur anaknya di media sosial, Puteri Sarah bagaimanapun mempertahankan perkara itu. Ujarnya secara ringkas, ini kerana terdapat banyak isu dalaman yang berlaku namun tidak didedahkan kepada umum.

Advertisement

Justeru, dia meminta kerjasama semua pihak agar tidak sewenang-wenangnya mengecam tindakan ibu mentuanya. Sejujurnya masih sayang Syamsul? lni respon spontan Puteri Sarah (minit 1:30)
Sepanjang di mahkamah pagi tadi, pelakon drama `Melastik Ke Hatimu’ ini akui fokusnya adalah tanggungjawab terhadap anak-anak.

Namun apabila ditanya masihkah ada lagi perasaan sayang kepada Syamsul, Puteri Sarah dilihat pejamkan matanya buat seketika sebelum menolak secara balk daripada jawab persoalan berikut.

Antara reaksi netizen.

Sumber : kisahdunia

Advertisement
Continue Reading

Viral

lra, Ayah dan Kakak ke penjar4? Baru je pguam sarah bagitahu ada sesuatu terjadi pada lG kakak lra

Published

on

By

Setelah 4 tahun memendam pelbagai perasaan, nampaknya 2023 adalah masa kebangkitan Puteri Sarah Liyana daripada kemelut perkahwinannya. Mana tidaknya, awal-awal lagi aktres ini melakukan persiapan rapi termasuklah mengambil tindakan undang-undang tegas demi kebaikan masa depannya bersama anak-anak.

Cukuplah 9 tahun jadi isteri I Syamsul
Seperti ramai sedia makium, pagi tadi Puteri Sarah sambil ditemani 2 adiknya memfailkan tuntutan berpisah terhadap Syamsul.

la susulan krisis rumah tangganya tidak menemui sebarang jalan damai, di samping enggan bermadu dengan Ira Kazar. Walau apa pun berlaku, dia tidak akan menarik semula hasrat tersebut.

Bahkan ironinya lagi, tarikh sebutan pertama perbicaraan ditetapkan betul-betul pada sehari sebelum ulang tahun perkahwinan mereka yang ke-9.

Mereka sepatutnya tidak boleh dekati Syamsul…tapi berkahwin di luar negara pula
Selepas tindakan pertama itu, ia bakal disusuli dengan prosiding hlna mahkamah terhadap Ira Kazar, bapa serta seorang kakak kandungnya.

Advertisement

 

Menurut peguam syarie Datuk Akberdin Abdul Kader, 3 beranak itu didakwa secara jelas dan terang tidak mematuhi perintah injuksi yang dikeluarkan mahkamah tahun lepas.

Advertisement

la termasuklah pernikahan Ira Kazar bersama Syamsul di Thailand baru-baru ini. Tambah beliau lagi, mereka boleh dikenakan jumlah denda serta tempoh penjara tertentu jika didapati bersalah.

Tabahlah bila 1 family kena…ini contoh wanita berilmu, yang tahu nak buat apa sekiranya diuji
Meninjau ke ruangan, rata-rata netizen mendoakan agar Puteri Sarah selaki pihak yang teraniaya mendapat keadilan sewajarnya.

Dalam waktu yang sama, mereka turut mengambil iktibar terhadap setiap tindakan yang diambil oleh selebriti berkenaan terhadap pengganggu rumah tangga.

Terdapat juga komen dari netizen yang memaklumkan akuan lG kakak kepada lra kazar iaitu yasmin kazar yang semalam tular kini di tidak aktif.

Terdahulu pada semalam, Beberapa ciapan dari akaun Twitter milik kakak kepada isteri kedua pengarah Syamsul Yusof, Ira Kazar iaitu Yasmin Kaza didakwa menyindir Puteri Sarah dan keluarga Datuk Yusof Haslam.

Advertisement

Menerusi satu ciapan, kakak Ira itu didakwa mempersoalkan tindakan Puteri Sarah yang kerap memuatnaik hantaran di Instagram.

“Rosaklah perempuan perempuan yang suka ‘viral’ sana sini acah acah tersakiti dicurangi. Semua nak kongsi pada masyarakat lepas tu lalu di Timeline aku. Bodoh menyampah aku tengok. Engkau orang tak ada Tuhan ke?” ciapnya.

Selain itu, wanita itu turut menyifatkan tindakan Puteri Sarah adalah lucu.

“‘Kinda funny’ bila kau tak suka ‘fake account’ ganggu tapi tak sekat. ‘Kinda hilarious’ bila kau siap ‘pinned’ fitnah dari ‘fake account’. ‘You are damn funny, girl’. Oh and fake too,” tulisnya.

Tindakan kakak Ira itu mula mendapat perhatian dan mula diperkatakan dalam kalangan warganet menerusi komen yang ditinggalkan di Instagram Puteri Sarah.

Advertisement

“Tengok IG akak dia Yasmin Kaza, ‘if not mistaken’ asyik nak menangkan adik dia ja. Pelik kalau aku jadi kakak, adik buat perangai memang takkan mengaku adik buang jauh-jauh terus,” komen seorang pengguna.

Sumber : HM

Continue Reading

hi

Most Popular

Copyright © 2017-2018 ArenaBolaSepak.MY