Connect with us

Viral

“Sekiranya sudah tiba ambil la nyawa Ibu.. ia sgt menyakltkn..” Iuahan cef wan buat ramai tk sangka

Published

on

Sebelum ini, cef selebriti popular, Chef Wan mendedahkan ibunya iaitu Noraini Abdullah atau lebih mesra disapa Cik Ani dalam keadaan tenat dan sedang menerima rawatan di sebuah hospital swasta.

Bukan itu sahaja, difahamkan Chef Wan dan beberapa ahli keluarga yang lain tidak terlepas dalam membacakan ayat suci Al-Quran buat ibunya semalam ketika insan tersayangnya itu dalam keadaan nazak.

Pun begitu, menerusi hantaran yang dimuat naik oleh Chef Wan di laman Instagramnya, dia reda jika Allah menjemput insan tersayangnya itu di malam Jumaat ini jika sudah tiba masanya.

Jelasnya, dia tidak sanggup untuk melihat syurganya itu menanggung ‘sengsara’ dalam jangka masa yang panjang dan berharap ibunya pergi dalam keadaan tenang.

“Ya Allah, dimalam jumaat ini kami berdoa sekiranya sudah tiba masanya, ambil la nyawa ibu saya dalam keadaan tenang. Saya tak boleh lihat ibu merana dalam jangka masa yang panjang. Ia sangat menyakitkan,” ujarnya di ruangan kapsyen.

Advertisement

Terdahulu,Chef Wan mendedahkan doktor yang sedang merawat ibunya memaklumkan insan tersayangnya sudah tidak memberi sebarang maklum balas.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by chef wan (@_chefwan58)

Advertisement

Difahamkan, dia juga enggan untuk meletakkan ibunya di unit rawatan rapi (ICU) kerana mahu syurganya pergi dalam keadaan tenang. Cef selebriti terkenal Datuk Redzuawan Ismail atau Chef Wan berkongsi keadaan terkini ibunya, Noraini Abdullah.

Perkongsian tersebut telah didedahkan oleh cef selebriti itu sendiri menerusi sebuah hantaran di Instagram, semalam.

Terdahulu, Chef Wan telah berkongsi ibunya menghidap menyaklt k4nser, dimensia dan alzheimer, bahkan dia sanggup berhabis wang ringgit demi mendapatkan khidmat jururawat terlatih untuk menjaganya.

Menurut Chef Wan, dia telah berjaya mendapatkan bilik yang pernah didudukinya ketika menjalani pembedahan lutut sebelum ini buat ibunya demi mendapatkan momen peribadi bersama.

“Alhamdulilah akhirnya saya berjaya mendapatkan bilik suite untuk ibu saya yang saya telah berada dalam 10 hari terakhir untuk prosedur lutut saya.

Advertisement

“Saya mahu ibu dan keluarga serta rakan saya mempunyai detik peribadi kami dengan ibu pada hari terakhirnya,” tulisnya.

Malah, Chef Wan juga sempat berkongsi kondisi terkini ibunya yang lebih mesra disapa sebagai Che Ani berdasarkan keputusan dan pemerhatian yang dijalankan oleh pakar yang merawat, Dr. Nick.

Menurut Dr Nick, Che Ani tidak memberikan sebarang tindak balas dan berada dalam keadaan keliru disebabkan kegagalan fungsi hati.

“Terdahulu, Dr Nick unit penjagaan Paliatif datang berjumpa saya pada jam 3 petang. Dia berkata, mulai pagi tadi keputusan dan pemerhatian dia tidak bertindak balas dan berada dalam keadaan keliru, ditambah dengan kandungan sodium dan kalsium yang tinggi semuanya menunjukkan bahawa badan sedang ‘shutting down’.

“Mulai sekarang saya rasa dia ada masa beberapa hari sahaja lagi dan kami akan mula menguruskan kesakitannya. Dia akan tidur melaluinya sehingga ke penghujungnya.

Advertisement

“Masa akan menentukan. Kami akan buat dia selesa untuk perjalanan terakhirnya. Perkara yang baik ialah saya perasan dia tidak kesakitan dan kelihatan sangat tenang dari pernafasannya.

“Bagaimanapun kegagalan hati oleh pertumbuhan kanser yang besar telah membuatkan otaknya berada dalam keadaan keliru dan hilang. Kami akan memulakan pengurusan sakit paliatif secepat mungkin,” jelasnya.

Dalam perkongsian tersebut, Chef Wan juga menyatakan dia reda untuk menerima segala kemungkinan, bahkan Dr Nick turut memuji sikapnya yang tenang dan positif sepanjang menjaga ibunya.

 

 

View this post on Instagram

 

Advertisement

A post shared by chef wan (@_chefwan58)

“Bercakap dengan awak saya lihat awak sangat tenang dan positif. Saya dapat merasakan awak telah melakukan kerja yang baik menjaga ibu anda.

“Awak akan dapat menangani semua ini dengan baik tidak kira betapa hancurnya hati awak. Percayalah, Tuhan ada untuk membantu awak mengurangkan kesakitan.

Sumber : oh my media

Advertisement
Continue Reading
Advertisement

Uncategorised

4tahun ada masaIah Pandai Sarah sorok dari Anak2. Ini pula jadi bila ‘call’ Syamsul

Published

on

By

Syamsul Yusof mengambil langkah berdiam diri dan gagal dihubungi bagi mendapatkan komennya berhubung tindakan isteri pertama, Puteri Sarah Liyana yang memfailkan perceraian, hari ini.

Cubaan Harian Metro menghubungi Syamsul yang kini sibuk menjalani penggambaran filem terbaru arahannya, The Original Gangster tidak berjaya apabila dia tidak menjawab panggilan telefon dan mesej WhatsApp.

Pelakon Puteri Sarah Liyana, 38, menjelaskan masih belum memaklumkan kepada dua anaknya, Syaikhul Islam, 5, dan Summayah, 3, berhubung bakal berpisah dengan bapa mereka, Syamsul Yusof.

Puteri Sarah berkata, dia masih belum memutuskan menjelaskan perkara itu kerana Syaikhul dan Summayah masih kecil serta belum memahami situasi sebenar.

“Anak-anak masih kecil dan rasanya mereka belum memahami apa yang terjadi. “Mereka baik-baik sahaja dan kini, dalam jagaan keluarga dan mentua,” katanya kepada pemberita sejurus selesai memfailkan

Advertisement

perceraian terhadap Syamsul di Kompleks Mahkamah Syariah Kuala Lumpur, di sini, pagi tadi.

Konflik rumah tangga Puteri Sarah dan Syamsul mula diperkatakan sejak empat tahun lalu, tetapi anak Datuk Yusof Haslam itu tidak pernah membuka mulut mengenainya.

Susulan pengakuan Syamsul, topik berkaitan kemelut rumah tangganya dan kehadiran Ira Kazar sebagai isteri kedua hangat diperkatakan sehingga ‘trending’ dalam media sosial.

Puteri Sarah dan Syamsul mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014.

Terdahulu, Puteri Sarah nekad mengambil jalan perpisahan untuk perhubungan mereka selepas sudah berfikir masak-masaknya dalam jangka masa lama sejak empat tahun lalu sehingga akhirnya menutup peluang kedua untuk Syamsul.

Advertisement

Apapun, keputusan untuk berpisah ini semestinya sudah diketahui Syamsul kerana ia terlebih dulu dimuat naik Puteri Sarah di Instagram minggu lalu sebelum memfailkannya di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur, di sini, hari ini.

Terdahulu, Syamsul dalam temubual eksklusif bersama Harian Metro berkata, dia berusaha untuk memperbaiki hubungannya dengan Puteri Sarah dan keluarganya.

Sumber : HMetro

Continue Reading

Viral

Terus berubah wajah, Netlzen Panas wartawan tiba2 tanya soalan Ini dekat Sarah di depan orang ramai

Published

on

By

“Kita mula (berumah tangga) pada 8 Mac (2014), kita habiskan 8 Mac ini.” Itulah antara kata-kata keramat Puteri Sarah Liyana, yang nekad mahu berpisah meskipun telah hampir 9 tahun melayari bahtera rumah tangga bersama suaminya.

Dia turut lega apabila prosiding hari ini berjalan selesai, malah diibaratkan suatu beban besar sudah terlepas daripada bahunya. Anak tak tahu apa-apa… tapi memang dah bincang dengan Datuk & Datin, mereka hormat pilihan Sarah
Terdahulu, pelakon berusia 38 tahun ini akui masih belum maklumkan kepada Syaikhul Islam dan Summayah berhubung mahu berpisah dengan bapa mereka.

Hal ini kerana, umur kedua-dua anaknya itu masih kecil serta belum memahami situasi sebenar. Bagaimanapun, Puteri Sarah sudah bincangkan perkara ini bersama ibu bapa Syamsul dan mereka hormat segala pilihannya.

Orang luar tidak tahu, ada sebab kenapa dia (Datin) jadi begitu…hanya saya, pihak sebelah sana & JAWI saja tahu.

Ditanya mengenai kelantangan Datin Patimah Ismail tegur anaknya di media sosial, Puteri Sarah bagaimanapun mempertahankan perkara itu. Ujarnya secara ringkas, ini kerana terdapat banyak isu dalaman yang berlaku namun tidak didedahkan kepada umum.

Advertisement

Justeru, dia meminta kerjasama semua pihak agar tidak sewenang-wenangnya mengecam tindakan ibu mentuanya. Sejujurnya masih sayang Syamsul? lni respon spontan Puteri Sarah (minit 1:30)
Sepanjang di mahkamah pagi tadi, pelakon drama `Melastik Ke Hatimu’ ini akui fokusnya adalah tanggungjawab terhadap anak-anak.

Namun apabila ditanya masihkah ada lagi perasaan sayang kepada Syamsul, Puteri Sarah dilihat pejamkan matanya buat seketika sebelum menolak secara balk daripada jawab persoalan berikut.

Antara reaksi netizen.

Sumber : kisahdunia

Advertisement
Continue Reading

Viral

lra, Ayah dan Kakak ke penjar4? Baru je pguam sarah bagitahu ada sesuatu terjadi pada lG kakak lra

Published

on

By

Setelah 4 tahun memendam pelbagai perasaan, nampaknya 2023 adalah masa kebangkitan Puteri Sarah Liyana daripada kemelut perkahwinannya. Mana tidaknya, awal-awal lagi aktres ini melakukan persiapan rapi termasuklah mengambil tindakan undang-undang tegas demi kebaikan masa depannya bersama anak-anak.

Cukuplah 9 tahun jadi isteri I Syamsul
Seperti ramai sedia makium, pagi tadi Puteri Sarah sambil ditemani 2 adiknya memfailkan tuntutan berpisah terhadap Syamsul.

la susulan krisis rumah tangganya tidak menemui sebarang jalan damai, di samping enggan bermadu dengan Ira Kazar. Walau apa pun berlaku, dia tidak akan menarik semula hasrat tersebut.

Bahkan ironinya lagi, tarikh sebutan pertama perbicaraan ditetapkan betul-betul pada sehari sebelum ulang tahun perkahwinan mereka yang ke-9.

Mereka sepatutnya tidak boleh dekati Syamsul…tapi berkahwin di luar negara pula
Selepas tindakan pertama itu, ia bakal disusuli dengan prosiding hlna mahkamah terhadap Ira Kazar, bapa serta seorang kakak kandungnya.

Advertisement

 

Menurut peguam syarie Datuk Akberdin Abdul Kader, 3 beranak itu didakwa secara jelas dan terang tidak mematuhi perintah injuksi yang dikeluarkan mahkamah tahun lepas.

Advertisement

la termasuklah pernikahan Ira Kazar bersama Syamsul di Thailand baru-baru ini. Tambah beliau lagi, mereka boleh dikenakan jumlah denda serta tempoh penjara tertentu jika didapati bersalah.

Tabahlah bila 1 family kena…ini contoh wanita berilmu, yang tahu nak buat apa sekiranya diuji
Meninjau ke ruangan, rata-rata netizen mendoakan agar Puteri Sarah selaki pihak yang teraniaya mendapat keadilan sewajarnya.

Dalam waktu yang sama, mereka turut mengambil iktibar terhadap setiap tindakan yang diambil oleh selebriti berkenaan terhadap pengganggu rumah tangga.

Terdapat juga komen dari netizen yang memaklumkan akuan lG kakak kepada lra kazar iaitu yasmin kazar yang semalam tular kini di tidak aktif.

Terdahulu pada semalam, Beberapa ciapan dari akaun Twitter milik kakak kepada isteri kedua pengarah Syamsul Yusof, Ira Kazar iaitu Yasmin Kaza didakwa menyindir Puteri Sarah dan keluarga Datuk Yusof Haslam.

Advertisement

Menerusi satu ciapan, kakak Ira itu didakwa mempersoalkan tindakan Puteri Sarah yang kerap memuatnaik hantaran di Instagram.

“Rosaklah perempuan perempuan yang suka ‘viral’ sana sini acah acah tersakiti dicurangi. Semua nak kongsi pada masyarakat lepas tu lalu di Timeline aku. Bodoh menyampah aku tengok. Engkau orang tak ada Tuhan ke?” ciapnya.

Selain itu, wanita itu turut menyifatkan tindakan Puteri Sarah adalah lucu.

“‘Kinda funny’ bila kau tak suka ‘fake account’ ganggu tapi tak sekat. ‘Kinda hilarious’ bila kau siap ‘pinned’ fitnah dari ‘fake account’. ‘You are damn funny, girl’. Oh and fake too,” tulisnya.

Tindakan kakak Ira itu mula mendapat perhatian dan mula diperkatakan dalam kalangan warganet menerusi komen yang ditinggalkan di Instagram Puteri Sarah.

Advertisement

“Tengok IG akak dia Yasmin Kaza, ‘if not mistaken’ asyik nak menangkan adik dia ja. Pelik kalau aku jadi kakak, adik buat perangai memang takkan mengaku adik buang jauh-jauh terus,” komen seorang pengguna.

Sumber : HM

Continue Reading

hi

Most Popular

Copyright © 2017-2018 ArenaBolaSepak.MY