Connect with us

Viral

Akhirnya syamsul buat pengakuan slepas Tengok Ayah menangis Dan Baca Komen Mama

Published

on

Baru-baru ini tersebar video menunjukkan Yusof Haslam mengalirkan air mana ketika ditanya tentang situasi yang menimpa anaknya, Syamsul. Komen-komen dari ibu Syamsul iaitu Datin Fatimah turut tersebar dan jelas terlihat kecewa dengan apa yang berlaku.

Bagaimanapun, memetik laporan Harian Metro yang menghubungi pengarah, Syamsul Yusof menegaskan dia tidak ada niat langsung untuk membelakangi ibu dan ayahnya tentang pernikahan keduanya bersama Ira Kazar.

Saya sudah menonton video tangisan ayah dan saya sudah membaca komen-komen mama menerusi media sosial. Saya tidak pernah berniat untuk membelangi ayah dan mama.

Saya sedar keputusan saya ini tidak mudah mereka terima. Namun, seperti saya kata tadi ia adalah mengenai masa. Saya berdoa agar masa mengubat kami semua. – Jelas Syamsul.

Syamsul dalam pada itu berkata dia akan cuba sedaya-upaya dan tidak akan berhenti mencuba untuk memujuk semula hati ibu bapanya.

Advertisement

Nampaknya, kemelut rumah tangga pengarah, Syamsul Yusof dengan isteri pertamanya, Puteri Sarah Liyana masih tidak menemui titik noktah. Jika sebelum ini, Puteri Sarah memohon agar Syamsul menceraikan dirinya kerana dia enggan bermadu dengan Ira Kazar.

Terbaru, Syamsul dilihat tampil memberi kenyataan balas berhubung video yang dimuat naik oleh Puteri Sarah di akaun Instagramnya. Terlalu banyak benda nak cerita.

Assalamualaikum. Ya Allah Ya Tuhanku. Isteri saya Puteri Sarah dan isteri kedua saya Ira Kazar. Seperti posting saya kata tadi, harap kedua-dua isteri saya bersabar. Abang tak nak share benda ini semua dekat media sosial. Tapi isteri saya yang teruskan Ya Allah. Terlalu banyak benda nak diceritakan daripada pihak abang.

Anda semua tak boleh percaya macam itu sahaja. Ini urusan rumah tangga. Saya tak suka kongsi. Saya terpaksa buat video ni, kalau tak tahu jangan bersuara hal rumah tangga orang. Dosa kering saja. Saya cakap ni bukan nak kata Sarah atau apa. Bila benda ni nak habis. Makin teruk kata-kata fitnah masyarakat.
Menurut Syamsul, dia terpanggil melakukan video kali ini kerana ingin menjelaskan apa yang berlaku susulan kenyataan Puteri Sarah sebelum ini. Kata Syamsul, 38, dia mengajak Puteri Sarah untuk berbincang kerana selama ini mereka hanya berkomunikasi melalui ibunya, Datin Fatimah Ismail, ibu Sarah, orang gaji serta adiknya.

Berbalik kepada block dia. Orang kata macam-macam dekat saya. Kenapa saya tak bawa berbincang. Lihat balik video saya sebelum ni. Saya ajak awak berbincang. Jangan libatkan orang lain. Ni awak minta nak berpisah pula. Balik kita berbincang. Selama ni kita berkomunikasi melalui mak awak, mak saya dan orang gaji. Dua orang gaji awak nak saya bagi. Baru tadi kita komunikasi. Awak nak duit, saya bagi. Saya cari rezeki untuk awak dan anak. Kenapa saya block? Saya tak nak cakap sebab nanti nampak saya salahkan isteri.

Advertisement

Sekali lagi saya bagitahu bagi mengelakkan fitnah yang mengatakan Syamsul jahat dan syaitan. It’s okay orang kutuk saya. Sikit saya beritahu kenapa saya block Sarah. Saya tak suka bergaduh pung pang. Macam mana saya nak berkomunikasi dengan awak. Kerana setiap kali awak akan maki hamun saya. Saya rasa ini memudaratkan dan saya block. Saya tak nak makin keruh. Tetapi saya tak pernah hiraukan awak.

Kenapa tak minta nak berbincang? Dalam pada itu, pemilik nama Mohd Syamsul Mohd Yusof turut berpesan kepada Puteri Sarah agar berhenti berkongsi aib rumah tangga kepada masyarakat.

Buat netizen pula, Syamsul berharap mereka tidak bercakap buruk mengenai Sarah dan Ira di media sosial. Sebagai suami, Syamsul sanggup menerima kutukan dan hinaan daripada masyarakat. Akhir kata, Syamsul meminta netizen untuk berhenti bercakap perkara tidak elok mengenai ibu bapanya.

 

 

View this post on Instagram

 

Advertisement

A post shared by Syamsul Yusof (@syamsulyusoffilm)

Saya boleh cerita aib awak juga. Saya tak mahu kongsi dan saya telan semuanya. Keadaan makin teruk dan sebab tu saya cerita. Dia tahu saya ambil anak di rumah. Tadi masa minta duit kenapa tak minta nak berbincang dengan saya. Tak perlu minta simpati dekat netizen. Nak berpisah ka apa ka balik rumah. Awak boleh repost orang yang menghina suami awak. Saya faham perasaan awak. Saya tahu. Lepas ni dia akan buat video pula. Bila nak habis. Balik kita berbincang. Cukuplah netizen dah kutuk Syamsul. Saya tak sempurna dan saya cuba untuk baiki. Kita bincang saya whatsapp awak.

Sumber : ohmedia

Advertisement
Continue Reading
Advertisement

Uncategorised

4tahun ada masaIah Pandai Sarah sorok dari Anak2. Ini pula jadi bila ‘call’ Syamsul

Published

on

By

Syamsul Yusof mengambil langkah berdiam diri dan gagal dihubungi bagi mendapatkan komennya berhubung tindakan isteri pertama, Puteri Sarah Liyana yang memfailkan perceraian, hari ini.

Cubaan Harian Metro menghubungi Syamsul yang kini sibuk menjalani penggambaran filem terbaru arahannya, The Original Gangster tidak berjaya apabila dia tidak menjawab panggilan telefon dan mesej WhatsApp.

Pelakon Puteri Sarah Liyana, 38, menjelaskan masih belum memaklumkan kepada dua anaknya, Syaikhul Islam, 5, dan Summayah, 3, berhubung bakal berpisah dengan bapa mereka, Syamsul Yusof.

Puteri Sarah berkata, dia masih belum memutuskan menjelaskan perkara itu kerana Syaikhul dan Summayah masih kecil serta belum memahami situasi sebenar.

“Anak-anak masih kecil dan rasanya mereka belum memahami apa yang terjadi. “Mereka baik-baik sahaja dan kini, dalam jagaan keluarga dan mentua,” katanya kepada pemberita sejurus selesai memfailkan

Advertisement

perceraian terhadap Syamsul di Kompleks Mahkamah Syariah Kuala Lumpur, di sini, pagi tadi.

Konflik rumah tangga Puteri Sarah dan Syamsul mula diperkatakan sejak empat tahun lalu, tetapi anak Datuk Yusof Haslam itu tidak pernah membuka mulut mengenainya.

Susulan pengakuan Syamsul, topik berkaitan kemelut rumah tangganya dan kehadiran Ira Kazar sebagai isteri kedua hangat diperkatakan sehingga ‘trending’ dalam media sosial.

Puteri Sarah dan Syamsul mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014.

Terdahulu, Puteri Sarah nekad mengambil jalan perpisahan untuk perhubungan mereka selepas sudah berfikir masak-masaknya dalam jangka masa lama sejak empat tahun lalu sehingga akhirnya menutup peluang kedua untuk Syamsul.

Advertisement

Apapun, keputusan untuk berpisah ini semestinya sudah diketahui Syamsul kerana ia terlebih dulu dimuat naik Puteri Sarah di Instagram minggu lalu sebelum memfailkannya di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur, di sini, hari ini.

Terdahulu, Syamsul dalam temubual eksklusif bersama Harian Metro berkata, dia berusaha untuk memperbaiki hubungannya dengan Puteri Sarah dan keluarganya.

Sumber : HMetro

Continue Reading

Viral

Terus berubah wajah, Netlzen Panas wartawan tiba2 tanya soalan Ini dekat Sarah di depan orang ramai

Published

on

By

“Kita mula (berumah tangga) pada 8 Mac (2014), kita habiskan 8 Mac ini.” Itulah antara kata-kata keramat Puteri Sarah Liyana, yang nekad mahu berpisah meskipun telah hampir 9 tahun melayari bahtera rumah tangga bersama suaminya.

Dia turut lega apabila prosiding hari ini berjalan selesai, malah diibaratkan suatu beban besar sudah terlepas daripada bahunya. Anak tak tahu apa-apa… tapi memang dah bincang dengan Datuk & Datin, mereka hormat pilihan Sarah
Terdahulu, pelakon berusia 38 tahun ini akui masih belum maklumkan kepada Syaikhul Islam dan Summayah berhubung mahu berpisah dengan bapa mereka.

Hal ini kerana, umur kedua-dua anaknya itu masih kecil serta belum memahami situasi sebenar. Bagaimanapun, Puteri Sarah sudah bincangkan perkara ini bersama ibu bapa Syamsul dan mereka hormat segala pilihannya.

Orang luar tidak tahu, ada sebab kenapa dia (Datin) jadi begitu…hanya saya, pihak sebelah sana & JAWI saja tahu.

Ditanya mengenai kelantangan Datin Patimah Ismail tegur anaknya di media sosial, Puteri Sarah bagaimanapun mempertahankan perkara itu. Ujarnya secara ringkas, ini kerana terdapat banyak isu dalaman yang berlaku namun tidak didedahkan kepada umum.

Advertisement

Justeru, dia meminta kerjasama semua pihak agar tidak sewenang-wenangnya mengecam tindakan ibu mentuanya. Sejujurnya masih sayang Syamsul? lni respon spontan Puteri Sarah (minit 1:30)
Sepanjang di mahkamah pagi tadi, pelakon drama `Melastik Ke Hatimu’ ini akui fokusnya adalah tanggungjawab terhadap anak-anak.

Namun apabila ditanya masihkah ada lagi perasaan sayang kepada Syamsul, Puteri Sarah dilihat pejamkan matanya buat seketika sebelum menolak secara balk daripada jawab persoalan berikut.

Antara reaksi netizen.

Sumber : kisahdunia

Advertisement
Continue Reading

Viral

lra, Ayah dan Kakak ke penjar4? Baru je pguam sarah bagitahu ada sesuatu terjadi pada lG kakak lra

Published

on

By

Setelah 4 tahun memendam pelbagai perasaan, nampaknya 2023 adalah masa kebangkitan Puteri Sarah Liyana daripada kemelut perkahwinannya. Mana tidaknya, awal-awal lagi aktres ini melakukan persiapan rapi termasuklah mengambil tindakan undang-undang tegas demi kebaikan masa depannya bersama anak-anak.

Cukuplah 9 tahun jadi isteri I Syamsul
Seperti ramai sedia makium, pagi tadi Puteri Sarah sambil ditemani 2 adiknya memfailkan tuntutan berpisah terhadap Syamsul.

la susulan krisis rumah tangganya tidak menemui sebarang jalan damai, di samping enggan bermadu dengan Ira Kazar. Walau apa pun berlaku, dia tidak akan menarik semula hasrat tersebut.

Bahkan ironinya lagi, tarikh sebutan pertama perbicaraan ditetapkan betul-betul pada sehari sebelum ulang tahun perkahwinan mereka yang ke-9.

Mereka sepatutnya tidak boleh dekati Syamsul…tapi berkahwin di luar negara pula
Selepas tindakan pertama itu, ia bakal disusuli dengan prosiding hlna mahkamah terhadap Ira Kazar, bapa serta seorang kakak kandungnya.

Advertisement

 

Menurut peguam syarie Datuk Akberdin Abdul Kader, 3 beranak itu didakwa secara jelas dan terang tidak mematuhi perintah injuksi yang dikeluarkan mahkamah tahun lepas.

Advertisement

la termasuklah pernikahan Ira Kazar bersama Syamsul di Thailand baru-baru ini. Tambah beliau lagi, mereka boleh dikenakan jumlah denda serta tempoh penjara tertentu jika didapati bersalah.

Tabahlah bila 1 family kena…ini contoh wanita berilmu, yang tahu nak buat apa sekiranya diuji
Meninjau ke ruangan, rata-rata netizen mendoakan agar Puteri Sarah selaki pihak yang teraniaya mendapat keadilan sewajarnya.

Dalam waktu yang sama, mereka turut mengambil iktibar terhadap setiap tindakan yang diambil oleh selebriti berkenaan terhadap pengganggu rumah tangga.

Terdapat juga komen dari netizen yang memaklumkan akuan lG kakak kepada lra kazar iaitu yasmin kazar yang semalam tular kini di tidak aktif.

Terdahulu pada semalam, Beberapa ciapan dari akaun Twitter milik kakak kepada isteri kedua pengarah Syamsul Yusof, Ira Kazar iaitu Yasmin Kaza didakwa menyindir Puteri Sarah dan keluarga Datuk Yusof Haslam.

Advertisement

Menerusi satu ciapan, kakak Ira itu didakwa mempersoalkan tindakan Puteri Sarah yang kerap memuatnaik hantaran di Instagram.

“Rosaklah perempuan perempuan yang suka ‘viral’ sana sini acah acah tersakiti dicurangi. Semua nak kongsi pada masyarakat lepas tu lalu di Timeline aku. Bodoh menyampah aku tengok. Engkau orang tak ada Tuhan ke?” ciapnya.

Selain itu, wanita itu turut menyifatkan tindakan Puteri Sarah adalah lucu.

“‘Kinda funny’ bila kau tak suka ‘fake account’ ganggu tapi tak sekat. ‘Kinda hilarious’ bila kau siap ‘pinned’ fitnah dari ‘fake account’. ‘You are damn funny, girl’. Oh and fake too,” tulisnya.

Tindakan kakak Ira itu mula mendapat perhatian dan mula diperkatakan dalam kalangan warganet menerusi komen yang ditinggalkan di Instagram Puteri Sarah.

Advertisement

“Tengok IG akak dia Yasmin Kaza, ‘if not mistaken’ asyik nak menangkan adik dia ja. Pelik kalau aku jadi kakak, adik buat perangai memang takkan mengaku adik buang jauh-jauh terus,” komen seorang pengguna.

Sumber : HM

Continue Reading

hi

Most Popular

Copyright © 2017-2018 ArenaBolaSepak.MY