Connect with us

Terkini

‘Peny0ndol mana ada yang cantik lagi2..’ Ayat Pedas Rita bagi tip Suami cari isteri baru

Published

on

Baru-baru ini, perkongsian pelakon Rita Rudaini di Insta Story menjadi perhatian memuat naik status berbaur sindiran buat wanita perampas suami orang.

Rita berkata jika si suami mahu upgrade atau mencari isteri baru biarlah yang lebih cantik dan hebat. Rita turut menyindir karakter si penyondol tidak cantik dan low class.

“Penyondol punya karakter mana ada cantik-cantik. Low class, level2 bohsia hondacup. Keturunan nanti pun tak menjadi sebab acuan hondacup,” tulisnya. Kata Rita lagi, jika golongan penyondol memiliki rupa paras yang cantik atau hot, sudah pasti tidak akan merampas suami orang.

Dalam pada itu, Rita berkata lelaki yang baik kerana ada wanita baik disisinya, namun lelaki itu akan berkelakuan seperti babi jika disisinya seorang babi penyondol.

“Tetapi kalau di sisinya ialah seorang babi penyondol, maka lelaki itu pun akan berkelakuan macam babi seperti babi betina di sisinya,” tulisnya.

Advertisement

Terdahulu, Rita meluahkan rasa hairan dengan sijap segelintir netizen yang kurang senang dengan perkongsian dan pendedahan dibuat pelakon Puteri Sarah mengenai konflik rumah tangganya.

Menurut Rita, penderitaan dihadapi Puteri Sarah hampir sama dengannya namun mempunyai keluarga mentua yang sangat baik yang sentiasa berada dibelakang.

Terdahulu, pelakon Rita Rudaini berkongsi momen menghantar anaknya pulang ke sekolah berasmara ekoran sesi persekolahan telah bermula hari ini selepas bercuti panjang.

Menerusi video yang dikongsi Rita, rata-rata ibu bapa berasa sayu untuk berpisah dengan anak begitu juga Rita dengan meniggalkan kapsyen yang menyentuh hati.

“Sunyi lah mommy and adik malam ini,” tulis Rita ringkas. Malah, warganet turut berasa sedih melihat anak-beranak tersebut saling berpelukan dan melambai.

Advertisement

Tidak semena, ada individu meninggalkan komen dengan mempersoal apa perasaan bapa kepada anak-anaknya itu tonton video tersebut.

Tanpa dijangka, Rita membalas komen tersebut dengan menyatakan bahawa pihak sebelah sana telah menyekat (block) kerana risau jika bapa kepada anaknya itu melihat perkembangan anak-anaknya.

“Tak boleh nampak sebab di sana block takut daddynya nampak fyp anak-anak. Takut nau… sampai matl di kejar bayang-bayang,” balasnya kepada individu itu.

Namun begitu, rata-rata warganet memuji semangat Rita membesarkan anak-anaknya bersendirian tanpa seorang suami.

Tidak kurang juga, ramai yang mendoakan yang baik-baik untuk Rita dan anak-anaknya itu. Sekadar info, Rita telah mendirikan rumah tangga dengan Aidil pada 2008, namun telah bercerai pada tahun 2013.

Advertisement

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by RITARUDAINI® (@ritrud727)

Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan dua orang putera iaitu Airit Rayyan Rizqin, 14 dan Airit Qaqa Arjuna, 12.

Advertisement

Sumber : rotikaya

Continue Reading
Advertisement

Terkini

Kagum lihat semangat Sarah baru selesai urusan, Reaksi lra pula jadi perhatian

Published

on

By

Puteri Sarah Liyana menjadi bukti bahawa hati seorang isteri tidak boleh dipermainkan seperti boneka. Mereka sanggup berjuang habis-habisan untuk memperbetulkan masalah rumah tangga meskipun ia berat.

Namun jika hati sudah tawar dan penat, usah ditanya mengapa jika mereka enggan menoleh ke belakang lagi. Hari ini Sarah bersedia sebab ada adik-adik teman.

Setelah melalui perbincangan serius dengan semua pihak, hari ini Puteri Sarah dengan penuh bersemangat melangkah masuk ke perkarangan Mahkamah Syariah Kuala Lumpur.

 

 

View this post on Instagram

 

Advertisement

A post shared by Kosmo! Online | Akaun Rasmi (@kosmo_online)

Ditemani dua orang adiknya sebagai penguat semangat, lebih 30 orang team media juga dilihat mengerumuni lokasi terbabit bagi melakukan liputan sehingga perbicaraan tamat hari ini. Dah fikir masak-masak, tiada peluang kedua buat Syamsul.

 

 

View this post on Instagram

 

Advertisement

A post shared by Official Hlive (@officialhlive)

Ira Kazar kunci mulut sampai hari ini. Hingga kini, Ira Kazar dilihat masih mengunci mulut meskipun namanya menjadi bualan hangat 1 Malaysia sejak 2 minggu lalu termasuklah tidak direstui kedua-dua mentuanya. Tidak rela dimadukan dengan cara sebegini menjadi punca Sarah nekad mahu membawa haluan sendiri.

Nekad ingin memfailkan perceraian Isnin ini, kemelut rumah tangga di antara Puteri Sarah Liyana, Syamsul Yusof dan Ira Kazar seperti tiada akhirnya selepas ada pihak yang mendakwa pelakon jelita itu anti poligami.

Menyedari perkara itu, Sarah tampil memberi respons dan menepis dakwaan tersebut gara-gara mengeluarkan sebuah kenyataan bahawa dirinya tidak rela dimadukan tempoh hari yang lalu.

Advertisement

Menurut Sarah, keputusan yang dibuatnya itu dianggap sebagai petunjuk dari Allah atas doa yang dimintanya ketika menunaikan ibadah umrah di Mekkah, tahun lalu.

“Ramai kata Sarah tak nak poligami. Malah, ada juga yang anggap Sarah anti poligami. Mereka kata Sarah tak nak ikut suruhan Allah. Itu semua tak betul.

“Sarah pergi umrah bulan puasa tahun lepas dan minta Allah tunjukkan jalan keluar. Inilah petunjuk Allah pada Sarah dengan apa yang berlaku. Keputusan bercerai adalah Allah yang gerakkan hati Sarah,” katanya.

Memetik laporan Harian Metro, Sarah juga mengakui dirinya sudah reda dengan segala ujian yang sedang dilaluinya kini biarpun ada yang mempertikaikannya.

“Cuma Sarah, Syamsul dan pastinya, isteri barunya, keluarga dan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JAWI) sahaja yang tahu apa yang berlaku di sebaliknya. Jadi, Sarah rasa cukup-cukuplah.

Advertisement

“Sarah memang reda dengan apa yang terjadi. Walaupun ada yang mempertikaikan betulkah Sarah reda. Sarah tahu apa yang berlaku di sebaliknya,” jelasnya.

Sebelum ini, Syamsul Yusof telah membuat pengakuan berani mati bahawa dirinya sudah berkahwin dengan Ira Kazar di Thailand, selepas empat tahun mendiamkan diri.

Sumber : erinsakura dan kosmo

Continue Reading

Terkini

‘Ayah Mereka Telah Dir4mpas..’ lra disumpah Ibu mertua, Ini terjadi Slepas pertemuan Dengan lra

Published

on

By

Masalah rumah tangga melibatkan pelakon Puteri Sarah Liyana bersama pengarah sensasi, Syamsul Yusof masih belum berakhir dan pasangan ini juga dilihat saling berbalas kenyataan di akaun media sosial masing-masing.

Media melaporkan Puteri Sarah akan memfailkan perceraian terhadap Syamsul Yusof pada hari Isnin dan susulan daripada itu, penerbit terkenal, Datuk Yusof Haslam sudah memujuk menantunya itu untuk menimbangkan semula keputusan tersebut.

‘Ibu mereka ditinggalkan kerana perempuan itu’ Terbaharu, ibu kepada Syamsul Yusof iaitu Datin Patimah Ismail menerusi satu hantaran di IG Story meluahkan rasa tidak puas hati dengan kemunculan orang ketiga dalam rumah tangga anak lelakinya bersama menantu kesayangannya itu.

Menerusi hantaran tersebut, Datin Fatimah berkongsi gambar dua orang cucunya iaitu Syaikhul Islam dan Sumayyah tetapi apa yang mencuri tumpuan ramai adalah kapsyen padu yang ditulis olehnya.

Ayah mereka telah dirampas oleh perempuan yang kejam. Ibu mereka ditinggalkan kerana perempuan itu. Laknatlah hidup mereka.

Advertisement

Terdahulu, Datin Fatimah memaklumkan dia tidak merestui dan reda dengan perkahwinan kedua Syamsul Yusof bersama Ira Kazar. Puteri Sarah dan Syamsul mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata, Syaikul Islam yang berusia lima tahun dan Summayah, tiga tahun.

Adik kepada sutradara Syamsul Yusof iaitu Syafiq Yusof, 31, mendedahkan yang dia masih lagi belum bertemu dengan isteri abangnya itu, Ira Kazar. Syafiq menjelaskan, dia juga tidak pasti jika ibu dan bapanya, Datuk Yusof Haslam dan Datin Patimah Ismail telah bertemu dengan Ira atau belum.

“Saya tak ada junnpa dia (Ira Kazar) dan saya juga tidak pasti pula dengan ibu dan ayah. Sebenarnya kalau boleh, hal yang melibatkan keluarga ini saya rasa biar kekal sebagai hal peribadi keluarga.

“Bagaimanapun saya faham, kami datang daripada keluarga seni jadi kami terpaksa terima bila jadi perhatian. “Tapi, apa pun, sesiapa boleh fikir dan tahu yang tak semua perkara dalam Internet itu benar. Ada yang bercampur, dan ada juga kebanyakannya mungkin fitnah,” katanya.

Syafiq ditemui selepas majlis pelancaran dan prebiu drama bersiri arahannya, Special Force Anarchy terbitan Disney Hotstar dan Skop Productions, di ibu kota sebentar tadi.

Advertisement

Dalam masa sama, Syafiq memberitahu yang dia tidak mencampuri urusan rumah tangga abangnya memandangkan mereka tidak duduk serumah dan jarang berjumpa.

“Kali terakhir kami jumpa adalah pada hari raya tahun lepas sebab musing-musing sibuk. Tapi, kami banyak bual tentang filem dan projek baharu.

“Bercakap di telefon pula sekitar dua bulan lalu tetapi sama ada berkaitan hal kerja atau peribadi, biarlah tidak saya dedahkan,” katanya.

Jumaat lalu, Syamsul mengejutkan ramai pihak apabila mendedahkan dirinya telah berkahwin dengan Ira Kazar berwalikan Kazar Saisi sendiri di Thailand.

Pergolakan rumah tangga Syamsul dan isteri pertamanya, Puteri Sarah terus menjadi topik bicara sepanjang minggu lalu hingga sekarang.

Advertisement

Sumber : ohbula

Continue Reading

Terkini

“Lejen ni.. Hampir tk cam” Masih ingat lagi pelakon era 90-an ini? Wajah terkini beliau raih perhatian

Published

on

By

Bah.kan era 90-an nama Sidi Oraza cukup ter.kenal ditamb4h dengan lak0nan yang cukup mant4p dalam filem Sayang Salmah dan Layar Lara tel4h menju.lang nama jejaka ini ketika itu.

Suatu ketika dahulu, susuk tubuh berwaj4h tampan ini pern4h mew4rnai dunia seni lak0nan tanah air.

Namun Sidi Oraza yang kini bergel4r Dato Sri kemudiannya meningg4lkan dunia lak0nan dan men.ceburi bidang bisnes bera.saskan perlada.ngan dan baja. Kehidu.pan rumah tangga juga bahagia disam.ping isteri tercinta Datin Sri Tengku Ismawti yang juga dramatis ter.kenal suatu ketika d4hulu.

Sidi Oraza atau nama seben4rnya Syed Osman Bin Syed Rastan, beras4l dari Ayer Hitam, Pulau Pinang, merupa.kan se0rang pelak0n Malaysia yang men.cipta nama pada era 1990-an.

Selep4s itu, nama Sidi Oraza mula tenggel4m dek kemun.culan nama-nama baru sementel4h pasa.ngan ini juga tid4k lagi aktif.

Advertisement

Pern4h memenangi award Pelak0n Pem.bantu Lelaki Ter.baik di Festival Filem Asia Pasifik ke-41, 1996 (Auckland, New Zealand), melalui Filem Sayang Salmah. Seka.rang menj4di usahaw4n yang berjaya.

Ainina mengambil peluang ter.sebut untuk mengaba.dikan gambar kenangan ber.sama pelak0n yang cukup dikaguminya suatu keika dahulu.

Pelak0n Ainina Ahmad b memuat n4ik sekeping gambar di laman insta.gramnya ber.sama Sidi Oraza dan isterinya.

Perk0ngsian ter.sebut mendap4t per.hatian ramai. Apat4h lagi ramai yang ingin menge.tahui perkem.bangan pelak0n ini meman.dangkan sudah lama tid4k mendengar khabar mereka.

Abg Sidi Oraza ….0ne 0f the best act0r i’ve kn0wn…. and g0t lucky seb4b dpt berker.jasama dlm beberapa drama..still mcm dulu peramah.

Advertisement

Dato’ Sri Sidi Oraza (lahir Syed Osman bin Syed Rastan; 31 Okt0ber 1965) merupa.kan se0rang usahawan dan bekas pelak0n lelaki Malaysia yang men.cipta nama pada era 1980-an. Sebagai pelak0n bergred A di Malaysia, kelibat Sidi ag4k sukar untuk dilih4t dalam banyak karya.

Sumber : kucingpink

Continue Reading

hi

Most Popular

Copyright © 2017-2018 ArenaBolaSepak.MY